But first, let me take a footsie*

Това е една кратичка история за снобарщината и модните тенденции. Ей сега ще ви я разкажа... but first, let me take a footsie*...



- Оффф, и ти ли?! Не ви ли писна с тия простотии най-после? - изпръхтя Стефан, измервайки с критичен поглед изкривената поза, в която се опитвах да снимам краката си на фона на морето, седейки на крайната маса на капанчето. Бирата тъкмо беше пристигнала и се мъчех да запазя равновесие, изопнала краката през оградата на заведението, държейки в едната ръка бутилката върху бедрата си, а с другата телефона - сигурен начин за изопване на поне три реда плочки под бюста...
- Нещо против, Стефане? - с усмивка го попитах аз.
- Не, ама ако видя още една снимка на крака във фейсбук, ще си изтрия профила...


Стефан е един от онези почти снобски настроени мои приятели. Висок е и добре сложен, с черна коса, сресана в класическа прическа, и още по-класически, да не кажа скучни, дрехи. Приятелите му във фейсбук наброяваха двуцифрено число, а в библиотеката му се подреждаха единствено сериозни заглавия, достойни за музей на Международната скука. Причината бе една - не обича да се вписва в модните течения. Поради тази причина, в момента, в който нещо стане популярно, то влиза в забранения списък на Стефан. От литературни произведения, през дрехи, аксесоари, техника и разни предмети, та чак до селфитата.

- Не я разбирам тая мода. Първо си снимахте опулените мутри където ви падне, сега пък се започна с краката...
- В моя защита държа да отбележа, че аз краката си ги снимах много, много отдавна - за справка - гугълни ме!
- Все тая. Обясни ми го, `щото аз така и не схващам, к`во му е интересното на т`ва да си снимаш краката на нЕкъв фон и да го пльоснеш в интернет?
- К`во му е интересното да "пльоснеш" цитат от някоя дебела книга, която си чел ти, писателят и трима негови роднини? - не му останах длъжна и аз. 
- Това е наука, знание, мъдрост. Може би няма да ти навреди да ти заема някой друг том, ама като не искаш, поне цитатите да прочетеш.


Тук вече се ядосах. По принцип лесно отбивам интелектуалните атаки на Стефан, но този път не беше познал.

- Стефане, абе ти помниш ли оная екскурзия до Турция, дето ходи със сестра ти?
- Преди 5 години? Да. И кво?
- А помниш ли оная снимка дето си я бяхте направили пред някакви руини?
- Да. И кво?
- Ми ето това е селфи! Може би го няма в дебелите ти книги като дефиниция, но в Уикипедия го има!

Тук вече уцелих в десетката! Стефан имаше не едно и две селфита в архива си от снимки. 

- Ахаааа, млъкна, значи... Или ти се кефиш на разни неща, докато не станат модерни изведнъж. Това не е признак на интелект, а на снобарщина.
- Сега и сноб ли станах?!...
Ала не го оставих да довърши.
- Да! - рязко отбелязах аз. Двете успоредни бръчки на челото на Стефан придобиха дълбочината на грайфера на зимни гуми. Нямаше какво да ми отговори в случая, - Всяко нещо, което правиш може да се превърне в мода. И дебелите ти книги са били модерни, дори никой да не ги разбира. И бирата е модерна, ама я пиеш, нали?! И имаш фейсбук. И блог. И смартфон. И... 
- Не ти схващам мисълта... - вече с по-тих тон рече Стефан и се сви на пейката като малчуган, хванат да преписва на контролна.
- Мисълта ми, Стефане, е че традицията да отричаш модните тенденции също е модна тенденция и де причислява към някаква си там група от хора. Колкото и да искаш да бъдеш извън рамки, отново се нашиваш в такива. 
- Хм... не бях се замислял, - неохотно призна Стефан и загриза кожичката на палеца си, загледан в телефона ми, където все още проблясваше необработената снимка на крачката ми. 
- Ами замисли се най-после и спри да се заяждаш. И ме остави да си пия бирата. Но първо, нека си шерна фуутсито на спокойствие.

Въпреки просветлението си, Стефан едва ли ще се промени особено. Но вече не се заяжда за глупости. И приятелите му във фейсбук станаха двуцифрено число... Наздраве за него!

* Footsie - смело използвам думичката като еквивалент на selfie-то, само че вместо сами да си снимате муцунките (което при мен рядко приключва с щастлив край), си снимате крачетата. Забележка: гледайте все пак да са поддържани. :Р
Bloglovin

Няма коментари:

Последни:

recentposts

Случайни:

randomposts